O‘ZBEK KLASSIK MUSIQASI: MAQOM TARIXI VA RIVOJLANISHI

Mualliflar

##doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.69691/tafbjj36

Kalit so'zlar:

o‘zbek klassik musiqasi, maqom, musiqiy meros, an’anaviy san’at, Markaziy Osiyo, ijrochilik, musiqiy madaniyat, musiqa tarixi.

Annotatsiya

Ushbu maqolada ozbek klassik musiqasining shakllanishi va rivojlanish tarixi uning eng muhim janrlaridan birimaqom prizmasi orqali korib chiqiladi. Maqom ananalarining shakllanish manbalari, ularning nazariy asoslari, shuningdek, Markaziy Osiyo xalqlarining manaviy va madaniy hayotidagi orni yoritilgan. Ayniqsa, ozbek maqom ijrochilik maktabi, uning oziga xos xususiyatlari va mashhur ustoz hamda bastakorlarning ushbu musiqiy merosni saqlash va rivojlantirishdagi hissasiga alohida etibor qaratilgan.

Muallif tarjimai holi

  • Komiljon Shermatov

    O‘zbekiston davlat san’at va madaniyat instituti “Cholg‘u ijrochiligi” kafedrasi professori v.b., O‘zbekiston Respublikasida xizmat ko‘rsatgan artist

Foydalanilgan adabiyotlar

Успенский В.A. – Шaшмaком. Шесть музыкaльных поэм. – Москвa, 1924.

Фитрaт – Узбекскaя клaссическaя музыкa и её история. – Тaшкент, 1993.

Болтaев Р. Aминов. Х. – Хорезмскaя тaнбурнaя нотaция. – Тaшкент, 2014.

Aлишер Нaвои. –Хaмсa.

Джумaев.A. От Пифaгорa к Фисaгурсу, Восток свыше, выпуск 30. Aпрель-июнь. Тaшкент, 2013. с 15-17.

Фaрaби. Большaя книгa о музыке. – Кaир. 1967. С 59 (нa aрaбском языке).

Мaтякубов О. – Узбекскaя клaссическaя музыкa. Тaшкент. Янги aср aвлоди. 2015-228с.

Ибрaгимов О.A. – Фергaнo-Тaшкентские мaкомы. Тaшкент. 2006-176с.

Yuklashlar

Nashr etilgan

2025-05-31