SINFDAN TASHQARI TARBIYAVIY FAOLIYAT OʻQUVCHILARNING KREATIV FIKRLASHNI RIVOJLANTIRISH MEXANIZMI SIFATIDA
##doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.69691/v0tdzt93Kalit so'zlar:
sinfdan tashqari ta’lim, kreativ fikrlash, to‘garak faoliyati, mexanizm, tanlov imkoni, ijodiy muhit, kognitiv faollik, fanlararo aloqa, tashabbus.Annotatsiya
Ushbu maqolada sinfdan tashqari ta’limning o‘quvchilarda kognitiv faollik va kreativ fikrni shakllantirishdagi o‘rni chuqur tahlil qilinadi. Maqolada ushbu faoliyatda kreativ fikrlashni rag‘batlantirishga xizmat qiluvchi pedagogik mexanizmlar – emotsional rag‘bat, tanlov imkoni, fikrlash sherikligi, xatoga ijobiy munosabat va ijtimoiy tan olish kabi usullar atroflicha yoritilgan. Shuningdek, kognitiv nazariya nuqtai nazaridan sinfdan tashqari ta’lim orqali o‘quvchilarda ijodiy izlanish, fanlararo qarashlar va shaxsiy xulosalar shakllanishiga yetarlicha sharoit yaratilishi ta’kidlanadi.
Foydalanilgan adabiyotlar
Новикова Л.И. Школа и среда. Сб. науч. трудов. М.:, 2015. 80 с.
Tilakova M.A. VIII–IX sinf o‘quvchilarida sinfdan tashqari mashg‘ulotlarda kreativ qobiliyatlarni rivojlantirishning pedagogik shart–sharoitlari. Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi avtoreferati. –T.: –2019. –72 b.
Салькова Л.Ю. Развитие творческих и интеллектуальных способностей обучающихся на уроках и внеклассных занятиях, занятиях внеурочной деятельности: научно–практическое пособия/ Л.Ю.Салькова. – Самара; Саратов: Амирит, 2023. – 112 с.
Болтаева Ш. Бошланғич таълимда тўгарак фаолияти орқали ўқувчиларнинг салоҳиятини ривожлантириш. – Т.: 2022. – Б. 92.
Bisson J. Interdisciplinary Learning: Creative Connections Across the Curriculum. – London: Routledge, 2010. – P. 63.
Гусев А.В. Индивидуализация и креативность в образовательной среде. – М.: Педагогика, 2015. – С. 64.
Yuklashlar
Nashr etilgan
Son
Bo'lim
Litsenziya
Copyright (c) 2025 TAMADDUN NURI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NoDerivatives» («Атрибуция — Без производных произведений») 4.0 Всемирная.
