Talabalarda ijodiy fikrlashning pedagogik asoslari

Mualliflar

##doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.69691/jcjp3j63

Kalit so'zlar:

ijodiy fikrlash, tafakkur, talaba shaxsi, innovatsion ta’lim, interfaol metodlar, refleksiya, kreativlik.

Annotatsiya

Ushbu maqolada ijodiy fikrlash tushunchasining mohiyati, uning talaba shaxsining intellektual rivojlanishidagi o‘rni va ahamiyati tahlil qilinadi. Shuningdek, oliy ta’lim jarayonida talabalarda ijodiy fikrlashni shakllantirishga xizmat qiluvchi pedagogik shart-sharoitlar, metodlar va texnologiyalar yoritiladi. Maqolada zamonaviy pedagogika nazariyalariga tayangan holda, ijodiy fikrlashni rivojlantirishning samarali yo‘llari ko‘rsatib beriladi.

Muallif tarjimai holi

  • Zilola Boltayeva

    O‘zMU O‘zbek tilshunosligi kafedrasi stajyor-o‘qituvchisi

Foydalanilgan adabiyotlar

. Azizova, Z. Ijodiy fikrlashni baholash mezonlari va amaliy tahlil. Pedagogika va Psixologiya Ilmiy Jurnali, №3. 2022.

Bekmurodov, N. Raqamli pedagogika: innovatsion yondashuvlar. Toshkent: Innovatsiya. 2023.

Forobiy, A.N. Fozil odamlar shahri. Toshkent: Yozuvchi. 1993.

Guilford, J.P. The Nature of Human Intelligence. New York: McGraw-Hill. 1967.

Hasanov, B. Pedagogik innovatsiyalar va interfaol metodlar. Samarqand: SamDU nashr. 2020.

Karimov, M. Pedagogik tafakkur va ijodiy yondashuv nazariyasi. Toshkent: Fan nashriyoti. 2020.

Osborn, A. Applied Imagination. New York: Scribner. 1953

Torrance, E.P. Creativity and Education. Lexington, MA: Heath. 1974.

Xasanova, S. Ijodiy fikrlashni shakllantirish bo‘yicha eksperimental tadqiqot natijalari. Pedagogika va Rivojlanish Jurnali, №1. 2024.

Xudoyberdiyeva, M. Talabalarda kreativ fikrlashni rivojlantirish omillari. Ta’lim va Innovatsiya Jurnali, №4. 2021.

Yuldasheva, D. O‘qituvchi shaxsi va ijodiy muhit yaratish omillari. Ta’lim Texnologiyalari, №2. 2021.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 12-martdagi “Ta’lim tizimini raqamlashtirish to‘g‘risida”gi qarori.

Yuklashlar

Nashr etilgan

2025-09-30

Son

Bo'lim

13.00.00 - Pedagogika