MAKTAB MUHITIDA BORQIQLIKNI profilaktikasining psixologik xususiyatlari.

Mualliflar

##doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.69691/jjh62q52

Kalit so'zlar:

bezorilik, maktab muhiti, shaxsiyat, munosabatlar, oldini olish, o'qituvchi, oila.

Annotatsiya

Psixologiya fanida shaxsiyatning optimal rivojlanishi muammosi ko'pincha odamning boshqa odamlar va uning atrofidagi dunyo bilan o'zaro munosabat modelini qurish nuqtai nazaridan muhokama qilinadi. O'smir bolalarning rivojlanishi uchun xavfsiz muhit masalasini muhokama qilish ayniqsa dolzarbdir. Ko'pincha bolalar maktab devorlari ichida bo'lishadi. Maktab muhiti xavfsiz va bolalar uchun qulay bo'lishi kerak. Maktab muhitida xavfsizlik hissi o'z-o'zini rivojlantirish va o'zini o'zi amalga oshirishga yordam beradi.

Muallif tarjimai holi

  • Madixa Gaffоrova

    Ilmiy tadqiqot institutining mustaqil tadqiqotchisi
     "Oila va jins"

Foydalanilgan adabiyotlar

School violence and bullying: global status report. UNESCO, 2017. 54 p.

Материалы к проекту «Скажем буллингу "Нет!"» (программа профилактики буллинга в образовательной организации) [Электронный ресурс] // Сайт Национальный психологический конкурс «Золотая психея».

Федунина Н.Ю. Кросс-культурные особенности отношения к насилию в образовательной среде [Электронный ресурс] // Современная зарубежная психология. 2013. Том 2. № 4. С. 69–78.

Воликова С. В., Калинкина Е.А. Детско-родительские отношения как фактор школьного буллинга//Консультативная психоло-гия и психотерапия. 2015. №4. С. 138-161.

Баева И.А. Психологическая безопасность в образовании: Монография. СПб.: Издательство «СОЮЗ», 2002. 271 с.

Баева И.А., Гаязова Л.А. Психологическая безопасность образовательной среды школы и ее психолого-педагогическое сопровождение [Электронный ресурс] // Психологическая наука и образование psyedu.ru. 2012. Том 4. № 3. URL: https://psyjournals.ru/psyedu_ru/2012/n3/55542.shtml (дата обращения: 06.01.2022).

Olweus D. Aggression in the schools. Bullies and whipping boys. Washington, D. C.: Hemisphere Press. 1978.

Ермолова Т.В., Савицкая Н.В. Буллинг как групповой феномен: исследование буллинга в Финляндии и скандинавских странах за последние 20 лет (1994-2014) // Современная зарубежная психология. 2015. Т. 4, № 1. С. 65-90.

Бочавер А.А. Травля в детском коллективе: установки и возможности учителей [Электронный ресурс] // Психологическая наука и образование psyedu.ru. 2014. Том 6. № 1. С. 47–55. doi:10.17759/psyedu.2014060107. (дата обращения: 06.01.2022)

Синюкова Е. М. Способы преодоления школьного буллинга: практические рекоменда-ции психолога // Социосфера. 2013. № 1. С. 75–79.

Кривцова С. В. Буллинг в школе VS сплоченность неравнодушных: организационная культура ОУ для решения проблем дисциплины и противостояния насилию. М.: ФИРО, 2011. 119 с.

Yuklashlar

Nashr etilgan

2024-06-29

Son

Bo'lim

19.00.00 - Psixologiya