USE OF RUSSIAN FOLK TALES IN THE PROCESS OF LEARNING LANGUAGE AND FORMING HUMANISM IN CHILDREN
DOI:
https://doi.org/10.69691/0bcffg25Keywords:
folk oral creativity, fairy tale, traditional tales, characters, morality, culture, language learning, reading culture, speech.Abstract
Fairy tales of the peoples of the world are a system of moral, spiritual, cultural and linguistic code of a particular people, which is told in a simple, interesting way. Russian folk tales serve as rich material for language learners when studying vocabulary, grammar, syntax, morphology of the Russian language.
References
Жумабоев Мамасоли. Ўзбек ва чет эл болалар адабиёти: Олий ўқув юртларининг бошланғич таълим ва тарбиявий ишлар методикаси факультетлари талабалари учун дарслик.— Т.: “Ўзбекистан”, 2002-232 б.
Вачков И.В. Как читать детям сказки? https://cyberleninka.ru/article/n/kak-chitat-detyam-skazki/viewer
С.И.Ожегов. Словарь русского языка. Москва, Русский язык. 1987.
Лулудова Е.М. Журнал прикладных и фундаментальных исследований. – 2015. – Выпуск 8 (Часть 4) – С. 803-807. https://applied-research.ru/ru/article/view?id=7245
Еренчинова Е.Б., Чуманова Н.А., Шакирова Т.В. К вопросу об отражении нравственно-гуманистических ценностей в жанре сказки (на материале сказки П.П.Ершова «Конёк-горбунок»). https://cyberleninka.ru/article/n/k-voprosu-ob-otrazhenii-nravstvenno-gumanisticheskih-tsennostey-v-zhanre-skazki-na-materiale-skazki-p-p-ershova-konek-gorbunok
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Journal of Tamaddun Nuri
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.