DESIGNING EDUCATIONAL MODELS AND LESSON PROCESS FROM THE NATIVE LANGUAGE

Authors

  • Мафтуна Ризаева Author

DOI:

https://doi.org/10.69691/r4vb0913

Keywords:

design, skills and competencies, method, method, technology, competence, assessment, identification, application.

Abstract

The article describes the proposal-recommendations and approaches to the design of the educational models of the native language and the dar process, and also reflects on the methods, solutions for the development of speech competency in the native language.

Author Biography

  • Мафтуна Ризаева

    Navoi state pedagogy

    University researcher

References

Корнев В.А. Сопоставительная семантика и проблема межъязыковой интерференции. // Языковая семантика и образ мира. – Казань. 1997. Т.1. –С. 82-84.

Mahmudov N. Til ta’limi va stilistika // Til va adabiyot ta’limi. – Toshkent, 2009. – №1. – B. 3-9.

Щчерба Л.В. Граматика русского языка: Часть I фонетика и морфология. –Москва. Книга по Требованию, 2014. –210 с.

Аркадьева Э.В и.др. Обстоятельственные отношения в русском языке в сопоставлении с французским. Для говорящих на французском языке. Русский язык. –Москва: Под ред. З. И. Сироткиной, 1989. – 45 с.

Downloads

Published

2025-02-28

How to Cite

DESIGNING EDUCATIONAL MODELS AND LESSON PROCESS FROM THE NATIVE LANGUAGE. (2025). Journal of Tamaddun Nuri, 2(65), 186-188. https://doi.org/10.69691/r4vb0913