SCIENTIFIC AND THEORETICAL FOUNDATIONS FOR DEVELOPING STUDENTS’ SENSE OF SOCIAL BELONGING
DOI:
https://doi.org/10.69691/xb3dxh48Keywords:
social belonging, student, civic position, social activity, formation, scientific-theoretical foundations.Abstract
This article explores the scientific and theoretical foundations for developing students’ sense of social belonging. It examines the concept of social belonging, identifies key factors influencing its formation in the educational process, and highlights modern pedagogical approaches. Special attention is given to effective methods aimed at enhancing students’ civic engagement and social responsibility.
References
Арефьев А. Исследование молодежного движения в афро-азиатских странах: Теоретико-методологические аспекты. – Москва, 1983.
Журавлева В. В. Ювенология в XXI веке: комплексное междисциплинарное знание о молодом поколении. – СПб. : ООО ИД «Петрополис», 2007.
Зубок Ю. А. Социальная регуляция в условиях неопределенности. Теоретические и прикладные проблемы в исследовании молодежи – Москва: Academia, 2008.
Ковалева А. Социология молодежи: Теоретические вопросы. – Москва: Социум, 1999.
Сорокин П. Человек. Цивилизация. Общество. – Москва: Политиздат, 1992.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Journal of Tamaddun Nuri

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.