SCIENTIFIC AND THEORETICAL FOUNDATIONS FOR DEVELOPING STUDENTS’ SENSE OF SOCIAL BELONGING

Authors

DOI:

https://doi.org/10.69691/xb3dxh48

Keywords:

social belonging, student, civic position, social activity, formation, scientific-theoretical foundations.

Abstract

This article explores the scientific and theoretical foundations for developing students’ sense of social belonging. It examines the concept of social belonging, identifies key factors influencing its formation in the educational process, and highlights modern pedagogical approaches. Special attention is given to effective methods aimed at enhancing students’ civic engagement and social responsibility.

Author Biography

  • Gulshoda

    Department of Social and Humanitarian Sciences Termez State University of Engineering and Agrotechnology

References

Арефьев А. Исследование молодежного движения в афро-азиатских странах: Теоретико-методологические аспекты. – Москва, 1983.

Журавлева В. В. Ювенология в XXI веке: комплексное междисциплинарное знание о молодом поколении. – СПб. : ООО ИД «Петрополис», 2007.

Зубок Ю. А. Социальная регуляция в условиях неопределенности. Теоретические и прикладные проблемы в исследовании молодежи – Москва: Academia, 2008.

Ковалева А. Социология молодежи: Теоретические вопросы. – Москва: Социум, 1999.

Сорокин П. Человек. Цивилизация. Общество. – Москва: Политиздат, 1992.

Downloads

Published

2025-06-30

How to Cite

SCIENTIFIC AND THEORETICAL FOUNDATIONS FOR DEVELOPING STUDENTS’ SENSE OF SOCIAL BELONGING. (2025). Journal of Tamaddun Nuri, 6(69), 42-44. https://doi.org/10.69691/xb3dxh48