PROJECT APPROACH TO THE ORGANIZATION OF STUDENTS' INDEPENDENT LEARNING IN THE CREDIT-MODULAR SYSTEM
DOI:
https://doi.org/10.69691/rh5fsm69Keywords:
project method, project activity, problem-based learning, personality-oriented learning, form of learning, independent learning skills, modern educational technologies.Abstract
The article examines the main aspects of the project method, including its definition and essential features, and the specific features of its use in educational practice. This article provides a clear idea of what the project method is, what advantages it can have, and how it can be applied in higher education.
References
Белогрудова В.П., Об исследовательской деятельности учащихся в условиях проектного метода. – ИЯШ, 2004, №1;
Плешанова Д.Л., Метод проектов как технология личностно-ориентированного подхода. –Сб. материалов научной конференции «Чтения Ушинского», выпуск 2/nauchn.red. О.С.Егорова/, Ярославль: изд-во ЯГПУ им. К.Д.Ушинского, 2006;
Полат Е.С., Новие педагогические информационние технологии в системе образавония.-M., 2000 г.;
Сокова Г.А., Из опыта использования проектной методики на уроках английского язика в 7-ом классе. –ИЯШ, 2002, №4
Галскова Н.Д., Теория и практика обучения иностранним языкам [Текст] / Н.Д. Галскова, Н.Д. Никитенко. – Начальная школа: метод. пособие. – М.: Айрис-пресс, 2004.
Дюи Дж., Демократия и образование [Текст]: пер. с англ. / Дж. Дюи. – М.: Педагогика пресс, 2000.
Пенковских Е.А., Метод проектов в отечественной и зарубежной педагогической теории и практике [Текст] / Е.А. Пенковских // Вопросы образования. – 2010. – №4.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Journal of Tamaddun Nuri

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.