1Fayzullaeva Ruxshona Lutfulloevna Samarqand davlat chet tillar instituti Ingliz filologiyasi va tarjimashu

Mualliflar

  • Ruxshona Fayzullaeva Author
  • Martaba Melikova Author

##doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.69691/snbhq643

Kalit so'zlar:

tanqidiy fikrlash, filologik ta’lim, gumanitar fanlar, tahliliy ko‘nikmalar, refleksiya, pedagogik texnologiyalar, muhokama, matnni sharhlash, loyiha asosida o‘qitish, kognitiv faoliyat.

Annotatsiya

Maqolada gumanitar fanlarni o'rganish jarayonida filologiya yo'nalishi talabalarida tanqidiy fikrlashni shakllantirish va rivojlantirishning nazariy va amaliy jihatlari ko'rib chiqiladi. Tanqidiy fikrlashning mohiyatini analitik, aks ettiruvchi, mantiqiy va sharhlovchi fikrlashni o'z ichiga olgan yaxlit qobiliyat sifatida belgilashga alohida etibor beriladi. Gumanitar fanlar (falsafa, adabiyot, tilshunoslik, madaniyatshunoslik va h.k.) talabalarning fikrlash faolligini rag‘batlantirish va mustaqil pozitsiyasini shakllantirish uchun yuqori imkoniyatlarga ega ekanligi ko‘rsatilgan.

Mualliflar tarjimai hollari

  • Ruxshona Fayzullaeva

    Samarqand davlat chet tillar instituti

    Ingliz filologiyasi va tarjimashunoslik fakulteti talabasi

    2Ilmiy rahbar: Melikova Martaba Numonovna Samarqand davlat chet tillar instituti

  • Martaba Melikova

    Samarqand davlat chet tillar instituti

    Falsafa fanlari doktori (DSc), professor

    Gumanitar fanlar va Axborot texnologiyalari kafedrasi mudiri

Foydalanilgan adabiyotlar

Brookfield S. D. Teaching for Critical Thinking: Tools and Techniques to Help Students Question Their Assumptions. – San Francisco: Jossey-Bass, 2012. – 304 p.

Facione P. A. Critical Thinking: What It Is and Why It Counts. – Insight Assessment, 2020. – 28 p.

Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества. – М.: Искусство, 1979. – 424 с.

Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. – М.: Высшая школа, 2006. – 141 с.

Воронцова А. В. Формирование критического мышления студентов в образовательном процессе вуза // Вестник Томского государственного университета. – 2020. – № 453. – С. 143–150.

Выготский Л. С. Мышление и речь. – М.: Лабиринт, 1999. – 352 с.

Курбатов А. П. Критическое мышление и гуманитарное знание. – М.: URSS, 2019. – 288 с.

Никитина Н. А. Развитие критического мышления как педагогическая задача // Педагогика. – 2019. – № 6. – С. 62–68.

Полат Е. С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования. – М.: Академия, 2007. – 272 с.

Тулмин С. Использование аргумента. – М.: URSS, 2018. – 312 с.

Халперн Д. Критическое мышление: психология и образование. – СПб.: Питер, 2000. – 512 с.

Эннис Р. Критическое мышление // Образование и критическое мышление. – М.: Академический проект, 2011. – С. 34–51.

Yuklashlar

Nashr etilgan

2025-05-31

Son

Bo'lim

10.00.00 - Filologiya