ILK O‘RTA ASRLARDA SO‘G‘DDAGI DINIY E’TIQODLAR
##doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.69691/2n556d32Kalit so'zlar:
So‘g‘d, ilk o‘rta asrlar, diniy sinkretizm, zardushtiylik, buddizm, nasroniylik, islom, O‘rta Osiyo, Buyuk ipak yo‘li, madaniyatlararo aloqalar, arxeologik topilmalar, yozma manbalar, diniy o‘ziga xoslik.Annotatsiya
Ushbu maqola Markaziy Osiyoning bu hududi Ipak yoʻli boʻylab madaniyatlar va dinlar chorrahasi boʻlib xizmat qilgan ilk oʻrta asrlardagi Soʻgʻdiyonaning diniy manzarasini koʻrib chiqadi. Maqola mualliflari arxeologik topilmalar, yozma manbalar va tarixiy ma’lumotlarni o‘rganib, So‘g‘dda zardushtiylik, buddizm, nasroniylik va islom qanday birga yashab, o‘zaro aloqada bo‘lganligini tahlil qilib, mintaqaning diniy o‘ziga xosligini shakllantirishga hissa qo‘shgan.
Foydalanilgan adabiyotlar
Hinnels JR, editor. The Penguin Dictionary of Religions. Penguin Books Ltd, 1984, -Р. 336.
Henning W. Agri and the Tokharians. BSO (A) S. Vol. 9. Pt. 3. 1938.- Р.13–14.
Marshak B.I. On the Iconography of Ossuaries from Biya–Naiman // Silk Road Art and Archaeology. – Kamakura, 1995/96. Vol. 4. – Р. 308.
Бартольд В.В. Сочинения в 9 т. Т.6. Работы по истории ислама и Арабского халифата. Москва., 1966.- С. 232.
Беленицкий А.М. Вопросы идеологий и культов Согда (по материалам пянджикентских храмов) // Живопись древнего Пянджикента. – М.: 1954. – С. 39–52, 62–81.
Беленицкий А.М. Изображение быка на памятниках искусства древнего Пянджикента // Этнография и археология Средней Азии. М., 1979, – С. 92.
Бетгер Е.К. Извлечения из книги «Пути и страны» Абу–л–Касыма ибн Хаукаля // Труды Среднеазиатского государственного университета. Археология Средней Азии. Ташкент, 1957. - С. 15.
Грене Ф., Грицина А.А., Иваницкий И.Д. Раскопки дворца Насра бин Сайара // Археологические исследования в Узбекистане 2002. Вып. 3. – Самарканд, 2003. – С.215.
Иваницкий И.Д. Христианская символика в Согде // Из истории древних культов Средней Азии/ Христианство. – Ташкент, 1994. – С. 64–70.
Лившиц В.А. Согдийские документы с горы Муг. Вып. 2. Юридические документы и письма. Чтение, перевод и комментарии В.А. Лившица. М., 1962.– С. 39.
Лившиц В.А., Хромов А.Л. Согдийский язык / Основы иранского языкознание. Среднеиранские языки. – М: Наука, 1981. – С. 347–500.
Литвинский Б.А., Зеймаль Т.И. Аджина–тепа. Москва, 1971.–С.121.
Лурье И.М. История техники Древнего Египта // Очерки по истории Древнего Востока. – М.–Л., 1940, – С. 161.
Лурье П.Б. О следах манихиизма в Средней Азии // Согдийцы, их предшественники, современники и наследники. На основе материалов конференции «Согдийцы дома и на чужбине», посвящ. памяти Б.И. Маршака (1933–2006). Санкт–Петербург, 2013.–С.229.
Маршак Б.И., Распопова В.И. Адоранты из северной капеллы и храма Пянджикента. // Проблемы интерпретации памятников культуры Востока. – Москва, 1991. – С. 164;
Мончадская Е.А. Глиняный налеп с пянджикентского оссуария // Труды Академии наук Таджикской СССР. Душанбе,1960 Т. СХХ. – С.125–126.
Наршахий Абу Бакр Муҳаммад ибн Жаъфар. Бухоро тарихи / Форс – тожик тилидан А.Расулов таржимаси. – Тошкент: Фан, 1966. – Б. 120.
Религии Центральной Азии и Азербайджана. Т.II.Зороастризм и верования маздеистского круга. –Самарканд:МИЦАИ, 2017. – С. 264.
Ртвеладзе Э.В. Великий шелковый путь. Ташкент, 1999. С. 76–77.
Ставиский Б.Я. К вопросу об идеологии домусульманского Согда / Сообщения Республиканского историко–краеведческого музея Тадж ССР. № 1. 1952. – С. 35, 40–43, 52.
Тревер К.В. Гопатшах — пастух–царь // ТОВЭ. № 2 1940. –С. 73.
Шкода В.Г. К вопросу о культовых сценах в согдийской живописи // СГЭ. 1980. №45, – С. 60.
Yuklashlar
Nashr etilgan
Son
Bo'lim
Litsenziya
Copyright (c) 2024 TAMADDUN NURI JURNALI
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NoDerivatives» («Атрибуция — Без производных произведений») 4.0 Всемирная.