APPROACHES AND METHODS IN MATERIAL EVALUATION
DOI:
https://doi.org/10.69691/cxftf820Keywords:
approaches, teaching materials, evaluating, recommendationsAbstract
The article examines approaches to evaluating teaching materials used in English as a Foreign Language (EFL) instruction. Materials are defined as key learning resources, including textbooks, flashcards, web-based resources, and reading books. The process of material evaluation is divided into two stages: external evaluation, which provides a general overview of the content and target audience, and internal evaluation, which focuses on analyzing language skills, structure, and the sequence of presentation. Particular attention is given to models and recommendations developed by linguists such as Williams, Breen, McDonough, Shaw, and Grant.
References
Брин, М. (1987). Вклад учащихся в проектирование заданий. В кн. К. Кэндлина и Д. Мерфи (ред.). Лондон: Prentice Hall International.
Грант, Н. (1987). Как максимально эффективно использовать учебник. Оксфорд: Heinemann Publishers Ltd.
Гриффитс, К. (1995). Оценка материалов для преподавания английского языка взрослым носителям других языков. Июль, 50-51.
Литтлджон, А. и С. Уиндитт (1988). За пределами изучения языка: Перспективы на проектирование материалов. В книге Р.К.Джонсона (ред.): Кембридж: Издание Университета Кэмбридж, 155-175.
МакДоног, Дж. и Шоу, К. (1993). Материалы и Методы в преподавании английского языка.
Никупур, Дж. и Фарсани, М. А. (2011). Разработка материалов для преподавания английского языка. Journal of Language and Translation, 2(2).
О'Нил, Р. (1982). Почему использовать учебники? ELT Journal, 36/2, 104-11.
Ричардс и Роджерс (2001). 2-е изд. Кембридж: Издание Университета Кэмбридж.
Томлинсон, Б. (2010). Принципы эффективного разработки материалов. English Language Teaching Materials.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Journal of Tamaddun Nuri

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.