FEATURES OF TEACHING ENGLISH PHONETICS TO PRESCHOOL CHILDREN

Authors

DOI:

https://doi.org/10.69691/8cqvtk65

Keywords:

phonetic, productive, cognitive process, language acquisition.

Abstract

This article examines teaching English pronunciation to learners at the beginning of their learning process because the development objectives linked to the creation of positive motivation are given priority. The development of foundational communication abilities in a foreign language is the primary goal at this point from realizing that one might convey the same idea in a different language with accuracy and beauty.

Author Biographies

  • Shakhnoza Zaripova

    Samarkand state institute of foreign languages

    Teacher of the department of English teaching methods

  • Kamila Gafurova

    Samarkand state institute of foreign languages

    Teacher of the department of English teaching methods

References

Верещагина И.Н., Рогова Г.В. Методика обучения английскому языку на начальном этапе в общеобразовательных учреждениях. – М.: Просвещение, 2000.

Зимняя И.А. Психология обучения иностранным языкам в школе. – М.: Педагогика, 1991.

Маркова А.К. Формирование интереса к учению у школьников. – М.: Педагогика, 1986.

Пассов Е.И., Кузовлев В.П., Царькова В.Б. Учитель иностранного языка. Мастерство учителя. – М.: Просвещение, 1993.

Верещагина Е.М. Лингвострановедческая теория слова. – М.: Просвещение, 2011.

Верещагина И.Н., Притыкина Т.А. Английский язык. Учебник для II класса школ с углубленным изучением английского языка. – М.: Просвещение, 1994. – 2-ое изд.

Лурия А.Р. Курс общей психологии. Мышление и речь. Лекции 7-12. М.: МГУ,1970

Кан-Калик В.А. Учителю о педагогическом общении. – М.: Просвещение, 2007.

Downloads

Published

2024-05-31

How to Cite

FEATURES OF TEACHING ENGLISH PHONETICS TO PRESCHOOL CHILDREN. (2024). Journal of Tamaddun Nuri, 5(56), 289-292. https://doi.org/10.69691/8cqvtk65