DISTANCE LEARNING OF FOREIGN LANGUAGES IN UNIVERSITY: PROBLEMS AND WAYS TO SOLVE THEM
DOI:
https://doi.org/10.69691/5qwrh750Keywords:
foreign languages, communication, distance learning, technologies, problems, online, digital generation.Abstract
This article analyzes the existing problems of distance learning of foreign languages at a university from two sides: from the student’s point of view and from the teacher’s point of view. The article also attempts to suggest ways to solve emerging problems based on personal experiences of teaching and learning.
References
Азимов Э.Г. Электронные учебники по русскому языку как иностранному: современное состояние и перспективы развития // Русистика. – 2020. – Т. 18. – No 1. – С. 39-53. DOI: http://dx.doi.org/10.22363/2618-8163- 2020-18-1-39-53.
Дерябина С.А., Дьякова Т.А. Профессиограмма преподавателя иностранного языка в условиях цифровизации образовательного пространства // Высшее образование в России. – 2019. – Т. 28. – No 4. – С. 142-149. DOI: https://doi.org/10.31992/08693617-2019-28-4-142-149.
Зорин С.М. Интегральное искусство и обучение // Психолого-педагогические аспекты интенсификации учебной деятельности: Практическое пособие / под ред. А.В. Петровского, Г.А. Китайгородской. М.: Изд-во МГУ, 1983. –123 с.
Полат Е.С. Теория и практика дистанционного обучения: Учеб.пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений – М. Издательский центр «Академия», 2004 – 416 c.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Journal of Tamaddun Nuri
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.