DISTANCE LEARNING OF FOREIGN LANGUAGES IN UNIVERSITY: PROBLEMS AND WAYS TO SOLVE THEM

Authors

DOI:

https://doi.org/10.69691/5qwrh750

Keywords:

foreign languages, communication, distance learning, technologies, problems, online, digital generation.

Abstract

This article analyzes the existing problems of distance learning of foreign languages ​​at a university from two sides: from the student’s point of view and from the teacher’s point of view. The article also attempts to suggest ways to solve emerging problems based on personal experiences of teaching and learning.

Author Biography

  • Izzat Shermatov

    teacher of Urgench State University

     

References

Азимов Э.Г. Электронные учебники по русскому языку как иностранному: современное состояние и перспективы развития // Русистика. – 2020. – Т. 18. – No 1. – С. 39-53. DOI: http://dx.doi.org/10.22363/2618-8163- 2020-18-1-39-53.

Дерябина С.А., Дьякова Т.А. Профессиограмма преподавателя иностранного языка в условиях цифровизации образовательного пространства // Высшее образование в России. – 2019. – Т. 28. – No 4. – С. 142-149. DOI: https://doi.org/10.31992/08693617-2019-28-4-142-149.

Зорин С.М. Интегральное искусство и обучение // Психолого-педагогические аспекты интенсификации учебной деятельности: Практическое пособие / под ред. А.В. Петровского, Г.А. Китайгородской. М.: Изд-во МГУ, 1983. –123 с.

Полат Е.С. Теория и практика дистанционного обучения: Учеб.пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений – М. Издательский центр «Академия», 2004 – 416 c.

Downloads

Published

2024-06-29

How to Cite

DISTANCE LEARNING OF FOREIGN LANGUAGES IN UNIVERSITY: PROBLEMS AND WAYS TO SOLVE THEM. (2024). Journal of Tamaddun Nuri, 6(57), 143-146. https://doi.org/10.69691/5qwrh750