TECHNOLOGIES FOR TEACHING ENGLISH PHRASEOLOGICAL UNITS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.69691/1vw4bd66

Keywords:

phraseological unit, phraseological unit, lexical competence, translation, interpretation, linguistic assumption.

Abstract

English language learners spend a lot of time learning vocabulary. In particular, there is little information in textbooks on the study of phraseology, and students face difficulties in using learned phraseological units in real situations. The article analyzes the methods used in working with phraseological units.  

Author Biography

  • Mamura Umatova

    teacher Gulistan State University

References

Абдукабирова Д.И. Фразеологик бирликларнинг инглиз ва ўзбек тилларида таржима қилиниш тараққиёти // ARES. Volume 2|Issue 5| 2021| P.67-72.

Василевич А.П., Попова Л.К. К вопросу о методике обучения фразеологическим единицам английского языка. // Вестник МГОУ. Серия: Педагогика. 2018. №3. С. 108-114.

Ниязметова Ш.К. Способы и методы обучения использованию фразеологических единиц в образовательном процессе // Замонавий таълим/ Современное образование. -2020.- №5(90). - С.38-43.

Худоёрова С.Т., Худоёрова С.Н. Ономастик таркибли фразеологизмлар коннотатив маъносига доир (инглиз ва ўзбек тиллари мисолида) // Academic Research in Educational Sciences| Volume 2| Issue 3| 2021| P.707-713.

Downloads

Published

2024-06-29

How to Cite

TECHNOLOGIES FOR TEACHING ENGLISH PHRASEOLOGICAL UNITS. (2024). Journal of Tamaddun Nuri, 6(57), 241-243. https://doi.org/10.69691/1vw4bd66