TECHNOLOGIES FOR TEACHING ENGLISH PHRASEOLOGICAL UNITS
DOI:
https://doi.org/10.69691/1vw4bd66Keywords:
phraseological unit, phraseological unit, lexical competence, translation, interpretation, linguistic assumption.Abstract
English language learners spend a lot of time learning vocabulary. In particular, there is little information in textbooks on the study of phraseology, and students face difficulties in using learned phraseological units in real situations. The article analyzes the methods used in working with phraseological units.
References
Абдукабирова Д.И. Фразеологик бирликларнинг инглиз ва ўзбек тилларида таржима қилиниш тараққиёти // ARES. Volume 2|Issue 5| 2021| P.67-72.
Василевич А.П., Попова Л.К. К вопросу о методике обучения фразеологическим единицам английского языка. // Вестник МГОУ. Серия: Педагогика. 2018. №3. С. 108-114.
Ниязметова Ш.К. Способы и методы обучения использованию фразеологических единиц в образовательном процессе // Замонавий таълим/ Современное образование. -2020.- №5(90). - С.38-43.
Худоёрова С.Т., Худоёрова С.Н. Ономастик таркибли фразеологизмлар коннотатив маъносига доир (инглиз ва ўзбек тиллари мисолида) // Academic Research in Educational Sciences| Volume 2| Issue 3| 2021| P.707-713.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Journal of Tamaddun Nuri
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.