PEDAGOGICAL-PSYCHOLOGICAL FEATURES OF DEVELOPMENT OF METHODOLOGICAL READINESS OF FUTURE TEACHERS

Authors

  • Laylo Hamidova Author

DOI:

https://doi.org/10.69691/k6p2hq43

Keywords:

methodological preparation, pedagogical knowledge and skills, educational process planning, personal development and reflection.

Abstract

Pedagogical-psychological features of development of methodological readiness of future teachers, aspects of pedagogical qualification and psychological preparation of teachers are covered in this article. It is also reported that these characteristics are important in preparing teachers for effective pedagogical activities and providing quality education to students.

Author Biography

  • Laylo Hamidova

    Doctoral student of Samarkand State University

References

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 21-iyundagi “Pedagogik ta’lim sifatini oshirish va pedagog kadrlar tayyorlovchi oliy ta’lim muassasalari faoliyatini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” PQ-289-son Qarori https://lex.uz/ru/docs/

Madatov I.Y. Blended learning taʼlim texnologiyasi asosida talabalarning mustaqil taʼlimini samarali tashkil etishni takomillashtirish. Dissertatsiya. -Samarqand, 2023. -133 b.

Кузьмина Н.В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения. – М.: Высшая школа, 1990. 147 с.

Сластенин В.А. Педагогика: учебник для студ. высш. учеб. заведений / В.А. Сластенин, И.Ф. Исаев, Е.Н. Шиянов; под ред. В.А. Сластенина. 9-е изд., стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2008. 576 с.

Насырова Э.Ф., Дроздова А.А. Mетодическая готовность как составляющая профессиональной компетентности бакалавров профессионально-педагогического образования. Modern Researchof Social Problems, № 6 (50), 2015. 281c

Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения: В 2-х т. - М., 1983. 320 с.

Тумашева О.В., Берсенева О.В. Учебно-профессиональные задания как инструмент мониторинга методических компетенций будущих учителей // Стандарты и мониторинг в образовании. 2017. Т. 5. №2. С. 9-16. DOI. org/10.12737/25137

www.webofsciense.com

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 21-iyundagi “Pedagogik ta’lim sifatini oshirish va pedagog kadrlar tayyorlovchi oliy ta’lim muassasalari faoliyatini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” PQ-289-son Qarori https://lex.uz/ru/docs/

Madatov I.Y. Blended learning taʼlim texnologiyasi asosida talabalarning mustaqil taʼlimini samarali tashkil etishni takomillashtirish. Dissertatsiya. -Samarqand, 2023. -133 b.

Кузьмина Н.В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения. – М.: Высшая школа, 1990. 147 с.

Сластенин В.А. Педагогика: учебник для студ. высш. учеб. заведений / В.А. Сластенин, И.Ф. Исаев, Е.Н. Шиянов; под ред. В.А. Сластенина. 9-е изд., стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2008. 576 с.

Насырова Э.Ф., Дроздова А.А. Mетодическая готовность как составляющая профессиональной компетентности бакалавров профессионально-педагогического образования. Modern Researchof Social Problems, № 6 (50), 2015. 281c

Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения: В 2-х т. - М., 1983. 320 с.

Тумашева О.В., Берсенева О.В. Учебно-профессиональные задания как инструмент мониторинга методических компетенций будущих учителей // Стандарты и мониторинг в образовании. 2017. Т. 5. №2. С. 9-16. DOI. org/10.12737/25137

www.webofsciense.com

Additional Files

Published

2024-07-30

How to Cite

PEDAGOGICAL-PSYCHOLOGICAL FEATURES OF DEVELOPMENT OF METHODOLOGICAL READINESS OF FUTURE TEACHERS. (2024). Journal of Tamaddun Nuri, 7(58), 59-62. https://doi.org/10.69691/k6p2hq43