METHODOLOGY OF ORGANIZING AND CONDUCTING MECHANISMS FOR ASSESSMENT OF TEACHERS' PEDAGOGICAL SKILLS IN IMPROVING THE QUALITY OF EDUCATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.69691/vdthd532

Keywords:

education, experience, assessment, criterion, skill.

Abstract

This article provides information on the methodology of organizing and conducting mechanisms for evaluating teachers' pedagogical skills in improving the quality of education.

Author Biography

  • Zokhida Tursinova

    Doctoral student of the National Institute of Pedagogical Skills named after A. Avloni

References

Богуславская Т.Н. Формирование подходов к оценке качества дошкольного образования // Проблемы современного образования: интернет-журнал. 2012, № 4. С

Ковалева Т.М. Новые задачи тьюторской практики: от потенциала к ресурсу// Тьюторские практики в России. Сопровождение индивидуальных образовательных программ. – Томск: РЦРО, 2009.

Ковалева Т. М., Кобыща Е. И., Попова (Смолик) С. Ю., Теров А. А., Чередилина М. Ю. Профессия «тьютор». М.-Тверь: «СФК-офис». – 246 с.

Яшкова Н.В. Механизмы повышения качества образования. Техник транспорта: образование и практика. 2021;2(1):40-45. https://doi.org/ 10.46684/10.46684/2687-1033.2021.1.40-45

Downloads

Published

2024-09-30

How to Cite

METHODOLOGY OF ORGANIZING AND CONDUCTING MECHANISMS FOR ASSESSMENT OF TEACHERS’ PEDAGOGICAL SKILLS IN IMPROVING THE QUALITY OF EDUCATION. (2024). Journal of Tamaddun Nuri, 9(60), 155-157. https://doi.org/10.69691/vdthd532