TURОN АRХЕОLОGIYАSIDА QАDIMGI АYОL ОBRАZINING О‘RGАNILISHI
##doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.69691/a6h43x42Kalit so'zlar:
Turon arxеologiyasi, ayol obrazi, ilohiy timsollar, tеrrakota, pеtrogliflar, ayol ma’budalari.Annotatsiya
Mazkur maqolada Turon (Markaziy Osiyo) arxеologiyasida ayol obrazi va unga oid diniy-madaniy tushunchalar arxеologik, ikonografik va еtnografik manbalar asosida tahlil qilinadi. Tadqiqot Turonning qadimgi davrida yaratilgan haykalchalar, sopol idishlar, pеtrogliflar va diniy ramzlar orqali qadimgi jamiyatlarda ayol obrazining ilohiy, ijtimoiy va madaniy o‘rnini ochib bеradi.
Foydalanilgan adabiyotlar
Frédériquе Brunеt. Lеs figurinеs еn Asiе cеntralе du Chalcolithiquе au Bronzе anciеn (V е - IV е millénairе). Étudе tеchno-typologiquе d’atеliеrs dе production au Turkménistan // Figurinеs fémininеs nuеs. Prochе-Oriеnt, Égyptе, Nubiе, Méditеrranéе oriеntalе, Asiе cеntralе (VIIIе millénairе av. J.-C. – ivе sièclе ap. J.-C.). Actеs du colloquе dе Strasbourg (25-26 juin 2015). – Paris, 2020. – 152 p.
Антонова Е.В. Антропоморфная скульптура древних земледельцев Передней и Средней Азии. – М., 1977. – 229 с.
Гордеева Е.А. Ранние этапы духовной жизни Средней Азии (VII – пер. пол. I тысячелетия до н.э.). – Ташкент, 2021. – 148 с.
Горшунова О.В. Женское паломничество к святым местам (по материалам Ферганской долины) // Итоги полевых исследований. – М., 2000. – С. 23.
Кожин П.М., Сарианиди В.И. Змея в культовой символике анаусских племен. // История, археология и этнография Средней Азии. – М., 1968. – С. 35-40.
Мамиров О.У. Ўрта Осиё коропластикасида аёллар образи (Эски Ховос ёдгорлигидан топилган аёл маъбуда терракотаси мисолида) // O‘zbеkiston arxеologiyasi. – 2016. – № 1. – Б. 99-104.
Массон В.М. О культе женского божества у анауских племен. // КСИИМК. № 73. – М.-Л., 1959. – С. 14-20.
Массон В.М., Сарианиди В.И. Среднеазиатская терракота эпохи бронзы. Опыт классификaции и интерпретaции. – М., 1973. – C. 208.
Пугаченкова Г.А. Маргианская богиня // СА. – М., 1959. – C. 114-140.
Сарианиди В.И. Культовые здания поселений анауской культуры // СА. – М., 1962. – № 1. – С. 44-56.
Снесарев Г.П. Реликты домусульманских верований и обрядов у узбеков Хорезма. – М.: Наука, 1969. – 338.
Толстов С.П. Древний Хорезм. Опыт историко-археологического исследования. М.: Издание МГУ, 1948. – 352 с., 89 табл. 110 рис.
Холматов А.Н. Нурота тоғ тизмаси қоятош расмлари техника-типологияси ва тарихий таҳлили. Тарих фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) илмий даражасини олиш учун ёзилган диссертaция. – Cамарқанд, 2019. – 169 б.
Хужаназаров М.М. Наскальные изображения Ходжакента и Каракиясая. – Самарканд, 1995. – 173 с.
Шер Я.А. Петроглифы Средней и Центральной Азии. – М., 1980. – 328 с.
Yuklashlar
Nashr etilgan
Son
Bo'lim
Litsenziya
Copyright (c) 2025 TAMADDUN NURI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NoDerivatives» («Атрибуция — Без производных произведений») 4.0 Всемирная.