SOVET HUKUMATI DAVRIDA O‘ZBEKISTON UMUMTA’LIM MAKTABLARIDA TURG‘UNLIK VA QAYTA QURISH DAVRIDAGI NUQSONLAR
##doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.69691/x5544q30Kalit so'zlar:
Sovet hukumati, umumta’lim maktablari, turg‘unlik davri, qayta qurish, ta’lim sifati, ideologiya, resurslar, O‘zbekiston, monitoring, islohotlar, milliy identifikatsiya, infratuzilma.Annotatsiya
Ushbu maqolada Sovet hukumati davrida O‘zbekiston umumta’lim maktablari tizimidagi turg‘unlik va qayta qurish (perestroyka) davridagi ta’lim sohasidagi muammolar atroflicha tahlil qilinadi. Turg‘unlik davri (1960-1980-yillar) ta’lim tizimida markazlashgan boshqaruv, ideologik ta’sir, resurslarning yetishmasligi va infratuzilmaning eskirishi kabi omillar ta’lim sifatiga qanday salbiy ta’sir ko‘rsatgani ko‘rib chiqiladi. Shu bilan birga, qayta qurish davrida (1985-1991-yillar) ta’lim islohotlarini amalga oshirishga urinishlar, lekin ularning natijasizligi, moliyaviy qiyinchiliklar va ijtimoiy-siyosiy beqarorlik tufayli yangi nuqsonlarning paydo bo‘lishi muhokama qilinadi. Maqolada statistik ma’lumotlar, monitoring natijalari, jadvallar va tarixiy hujjatlarga asoslangan tahlillar keltiriladi. Tadqiqot ta’lim tizimining ushbu davrlardagi holatini yoritish uchun pedagogik va tarixiy adabiyotlarga tayangan holda chuqur xulosalar chiqaradi
Foydalanilgan adabiyotlar
Rahimov, M. O‘zbekiston ta’lim tarixi. Toshkent: Fan, 1995.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat arxivi. 1975-yil ta’lim statistikasi. Fond 45, opis 12.
Qodirov, A. Qayta qurish davrida O‘zbekiston ta’limi. Toshkent: Sharq, 2000.
Xalq ta’limi vazirligi. 1987-1990-yillardagi monitoring hisoboti. Toshkent, 1991.
Saidov, X. Sovet davrida O‘zbekiston maktablari. Toshkent: O‘qituvchi, 1998.
O‘zbekiston SSR statistika boshqarmasi. 1988-yil iqtisodiy ko‘rsatkichlari. Toshkent, 1989.
Toshkent viloyati arxivi. 1990-yil maktablar holati to‘g‘risidagi hisobot. Fond 23, opis 5.
Kadirova, Y. (2022). Loving the country is faithful. Science and innovation, 1(B4), 420-423.
Buvabaevna, K. Y., & Buvabaevna, K. K. (2022). Methodological Basis Of Development Of Legal Immunity Of Students On The Basis Of A Subject-Ethical Approach. Journal of Pharmaceutical Negative Results, 12, 23. Buvabaevna, K. Y., & Buvabaevna, K. K. (2022). Methodological Basis Of Development Of Legal Immunity Of Students On The Basis Of A Subject-Ethical Approach. Journal of Pharmaceutical Negative Results, 12, 23.
Kadirova, Y., & Kadirova, K. (2023). Social activity of pedagogue in socio-political life of society. Science and innovation, 2(B3), 417-421.
Yuklashlar
Nashr etilgan
Son
Bo'lim
Litsenziya
Copyright (c) 2025 TAMADDUN NURI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NoDerivatives» («Атрибуция — Без производных произведений») 4.0 Всемирная.