BOSHLANG‘ICH SINF O‘QUVCHILARIDA REFLEKSIV KO‘NIKMALARNI RIVOJLANTIRISH USULLARI

Mualliflar

##doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.69691/fwfxh566

Kalit so'zlar:

Boshlang‘ich ta’lim, refleksiv ko‘nikmalar, o‘z-o‘zini baholash, mustaqil fikrlash, guruh ishlari, reflektiv jurnal, interaktiv mashg‘ulotlar, o‘quvchilarni rivojlantirish, pedagogik metodlar, o‘rganish jarayoni.

Annotatsiya

Ushbu maqola boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida refleksiv ko‘nikmalarni shakllantirishning pedagogik ahamiyatini va bu jarayonni amalga oshirish uchun qo‘llaniladigan samarali metodlarni tahlil qiladi. Maqolada refleksiya jarayoni o‘quvchilarning o‘z-o‘zini baholash, o‘rganish jarayonlarini tahlil qilish va o‘zlarining kamchiliklarini aniqlash orqali ta’limdagi muvaffaqiyatlariga qanday ta’sir qilishini ko‘rsatib o‘tadi. O‘quvchilarni o‘z-o‘zini anglash, mustaqil fikrlash va samarali o‘rganish ko‘nikmalarini rivojlantirishda o‘qituvchilar tomonidan qo‘llaniladigan metodlar, jumladan guruh ishlari, reflektiv jurnal tutish va interaktiv mashg‘ulotlar muhokama qilinadi. Tadqiqot natijalari o‘quvchilarda refleksiv ko‘nikmalarni shakllantirishning ta’lim samaradorligini oshirishda qanday muhim rol o‘ynashini tasdiqlaydi.

Muallif tarjimai holi

  • Sarbinaz Shukirullaeva

    Ajiniyoz nomidagi Nukus davlat pedagogika instituti doktoranti

Foydalanilgan adabiyotlar

Akramov, A. (2015). Pedagogika va ta’lim nazariyasi. Toshkent: O‘zbekiston Milliy Universiteti nashriyoti.

Xudoyberdiyev, M. (2018). Boshlang‘ich ta’limda kreativlik va refleksiya. Nukus: Nukus davlat pedagogika instituti nashriyoti.

Kasimov, Sh., & Saidov, B. (2017). Ta’lim jarayonida refleksiv ko‘nikmalarni rivojlantirish usullari. Tashkent: O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi.

Ibragimov, A. (2019). Pedagogikada yangi yondashuvlar va metodlar. Toshkent: O‘zbekistonda ta’lim va ilmiy tadqiqotlar nashriyoti.

Выготский, Л. С. (1991). Психология и педагогика. Москва: Педагогика.

Пиагет, Ж. (2007). Психология интеллекта. Москва: Высшая школа.

Козлова,Т.И.(2010). Педагогические техноло-гии: теория и практика. Москва: Академия.

John Dewey (1933). How We Think: A Restatement of the Relation of Reflective Thinking to the Educational Process.Boston: D.C.Heath & Co.

Schön, D. A. (1983). The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. New York: Basic Books.

Yuklashlar

Nashr etilgan

2025-04-30

Son

Bo'lim

13.00.00 - Pedagogika