“HUSNI-XULQ”NING TARIXIY-NAZARIY VA FALSAFIY TALQINI
##doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.69691/kzwv5c59Kalit so'zlar:
“Husni-xulq”, go‘zallik, chiroy, axloq, fe’l-atvor, mukammallik, uyg‘unlik, axloqiy qonun, burch, ma’naviy kamolot.Annotatsiya
Ushbu maqolada “Husni-xulq” atamasining mazmuni, mohiyati ochib berilgan. “Husni-xulq”ning tarixiy-nazariy, an’anaviy va zamonaviy, falsafiy talqini tarixiy-nazariy, ilmiy-falsafiy adabiyotlar asosida qiyosiy tahlil qilingan. “Husni-xulq” atamasi qadimgi sivilizatsiyalarda qanday ma’no-mazmunni anglatishini, aynan qanday so‘zlar bilan izohlanganligi keltirib o‘tilgan. Qadimgi Misr, Mesopotamiya, Qadimgi Hindiston, Xitoy, Yunoniston, Rim kabi turli qadimiy sivilizatsiyalarda o‘ziga xos mazmun va mohiyatni anglatganini va istilohda qanday atamalar bilan talqin etilganligi yoritib berilgan.
Foydalanilgan adabiyotlar
Ўзбек тилининг изоҳли луғати 80000 дан ортиқ сўз ва сўз бирикмаси. А.Мадвалиев таҳрири -Т.: “Ўзбекистон миллий энциклопедияси”, 2022. – Б.565.
Большаков А.О. Человек и его Двойник. Изобразительность и мировоззрение в Египте Старого царства. –СПб.: Алетейя, 2001. – С. 226.
Клима Й. Законы Хаммурапи // Зарубежное востоковедение. – М.: “Издательство восточной литературы”, 1998. – Вып.1. – С.54.
Бродов В.В. Истоки философской мысли Индии. – M.: “Изд-во МГУ”, 1990. –С.29.
Иванов В. Г. История этики средних веков. – Санкт-Петербург, 2002.
Васечко, В. Ю. Древняя и средневековая восточная философия: учеб пособие. – Екатеринбург: “Изд-во Урал ун-та”, 2017. – C.36.
Larson, G.J., “Introduction to the Philosophy of Samkhya”. The Encyclopedia of Indian Philosophies, Volume 4, Princeton University Press, 2014.
Ghokale, Pradeep P. Inference and Fallacies Discussed in Ancient Indian Logic (with special reference to Nyāya and Buddhism). Bibliotheca Indo-Buddhica Series, Sunil Gupta. – Delhi.: “Sri Satguru Publications”. 1992. – P.123.
Лысенко В. Г. Категории вайшешики и лингвистическая традиция Индии // Историко-философский ежегодник, – М.: “Наука”, 2000. – C.217.
Переломов Л.С. Конфуций и конфуцианство с древности по настоящее время (V в. до н. э. – XXI в.). – М.: «Стилсервис: Институт Дальнего Востока РАН», 2009. – С.116.
Лукьянов А. Е. Лао-цзы и Конфуций: Философия Дао. М., 2001. – C.172.
Лебедев А.В. Милетская школа // Новая философская энциклопедия: в 4 т. пред.науч.-ред совета В.С. Стёпин.– М.: «Мысль», 2010. – С. 976.
Иванова М.С. Этический рационализм Сократа: знание как основа добродетели // Bulletin of Medical Internet Conferences (ISSN 2224-6150) 2017. Volume 7. Issue 6 1310-1315 c.
Лосев А. Ф. Жизненный и творческий путь Платона / Платон. Собрание сочинений. В 4 т. Т.1 / Общ. ред. А. Ф. Лосева и др. – М.: Мысль,1994. – С.44-45.
Лосев А. Ф. Жизненный и творческий путь Платона / Платон. Собрание сочинений. В 4 т. Т.1 / Общ. ред. А. Ф. Лосева и др. – М.: Мысль,1994. (Серия «Философское наследие»). – С.44-45.
Аристотель. Этика. Политика. Риторика. Поэтика. Категории. – Минск, 1998. – 1392 с.
Yuklashlar
Nashr etilgan
Son
Bo'lim
Litsenziya
Copyright (c) 2025 TAMADDUN NURI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NoDerivatives» («Атрибуция — Без производных произведений») 4.0 Всемирная.